Indonesia life - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu Indonesia life - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu

Indonesia life

Blijf op de hoogte en volg Simone Eva

02 Februari 2015 | Indonesië, Gili Air

Vanuit het paradijselijke Gili Air is het weer eens tijd voor een update.
Na Singapore ben ik doorgevlogen naar Indonesie waar ik nu alweer drie weken zit. In die drie weken heb ik een goede indruk kunnen krijgen van die geweldige en diverse land. De mix van culturen, het eten, de natuur en de mensen maken het een interessant geheel.

Mijn eerste indruk was Jakarta, wat ik zeker mijn minst favoriete Aziatische stad mag noemen.. het is er drukker dan druk, slecht rond te lopen (alles met taxi's die je af proberen te zetten) en vies. Gelukkig in de bus vanaf het vliegveld een ander Nederlands meisje, Debra, ontmoet. Samen zijn we Jakarta ingegaan en een aantal highlights en de oude Nederlandse kern Batavia bekeken. Jakarta was een kort bezoek en de volgende bestemming, Yogyakarta, was een stuk aangenamer. Een 8 uur durende treinreis door het geweldige platteland van Java. In Yogya een scooter gehuurd en de Boropodur bezocht (besprongen worden door mensen met selfie sticks) en per toeval zelf het geweldige uitzicht gevonden vanuit Sunrise point. Yogyakarta heeft net als Jakarta veel Nederlandse invloed, en ook interessant om te merken dat een aantal locals een aardig woordje Nederlands spreken. Samen met een groepje ook nog genoten van het lokale uitgaansleven, inclusief een nachtclub met vlammenwerpers. Vanuit Yogya per nachtbus doorgegaan naar Malang voor de Bromo vulkaan. Dit was een ronduit interessante busreis. Waar de trein in Indonesie vrij luxe is, is de lokale bus goedkoop maar ook slecht (meerdere malen voor mijn leven gevreesd, haha). Via Malang en meerdere liftritjes achterop pickup trucks in de avond aangekomen bij Bromo. Hier om 2 uur 's nachts opgestaan om de geweldige zonsopgang te bekijken en de Bromo vulkaan op te gaan. Ik kreeg na Bromo de smaak te pakken en besloot om ook naar Kawah Ijen te gaan (een andere vulkaan op Oost-Java met het magische blue fire). Samen met Alaska zijn dit de enige twee plekken in de wereld waar je dit kunt zien. Ook hiervoor om 1:00 's nachts opgestaan en de krater te beklimmen. Ik vond het al vrij pittig, maar de sulfur werkers gaan dagelijks twee keer met 70kg op hun rug omhoog en omlaag. En dit voor een heel laag salaris...

Na Kawah Ijen met de boot naar Bali waar het tijd werd voor zon, zee en strand. Eerst in Noord-Bali aan de kust bij Pemuteran gechilled. Veel kunnen zwemmen en snorkelen rondom het geweldige eiland Nusau Menjangan en het natuurpark Taman Nasional Bali Barat.
Met hobbelige busjes en 4 uur lang achterop de scooter bij een local (hij sprak bijna geen Engels en zong constant We are the champions) van Pemuteran via Singaraja door naar Ubud. Ubud vond ik echt een hele leuke stad met veel kunst, lekker eten en yoga (helemaal eat, pray and love). Na Ubud naar Nusau Lembongan gegaan, wat echt een aanrader is. Een superelaxt eiland met witte zandstranden, barretjes en nog meer waterplezier. Ditmaal bij het snorkelen Manta roggen gezien (zo gaaf)!.
Omdat ik graag mijn dubbele duikbrevet wilde halen op de Gili eilanden ben ik na een paar dagen neergestreken op Gili Air. En, terwijl ik dit typ, heb ik vanmorgen (na mijn Open Water een paar dagen geleden) heb ik mijn Advanced (inclusief Nitrox certificaat) gehaald. Ik heb een shipwreck, photography, deepdive en fish recognition gedaan hiervoor. Natuurlijk ben ik hier super blij mee en dit geeft me oneindig veel mogelijkheden om te duiken over de hele wereld. Het is ook echt super verslavend dus wellicht ga ik ergens anders nog meer doen.
Samen met twee andere van de cursus gaan we dit dan ook vieren met zonsondergang straks en wat cocktails. Voor nu genoeg getypt. Ik ga hier nog lekker 1 week genieten voordat mijn nieuwe avontuur begint in Nieuw-Zeeland.

De foto's gaan trouwens nog steeds via facebook.
Voor nu veel liefs,

Simone

  • 02 Februari 2015 - 11:26

    Rosemarie:

    Wiehoee Siem! Wat een leuk verslag weer zeg! Het klinkt weer heerlijk en wat ben je weer lekker sociaal bezig met al je nieuwe vrienden! Geniet ervan! Allemaal tips lees ik voor als ik deze zomer naar indonesie ga:) kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone Eva

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3051

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 29 Augustus 2015

Around the world trip

Landen bezocht: