Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Simone Langejan

Blijf op de hoogte en volg Simone Eva

12 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De afgelopen vier weken in Nieuw Zeeland zijn echt voorbij gevlogen. Dit heeft er voor gezorgd dat ik mijn blog ook totaal niet bij kon houden, haha. Maar een kleine update is op zijn plaats.
NZ is echt het prachtigste land waar ik tot nu toe ben geweest, de natuur/mensen en alle gave dingen die je hier kunt doen maken het een top plek om te zijn.

Ik ben begonnen in Auckland waar het even wennen was om weer in een Westerse beschaving te zijn na bijna 2 maanden Azie. Niet alleen spreekt iedereen Engels maar zijn er ook weer veel regels en alles is duur(der), haha. Mijn eerste avond was wel gelijk een goede avond want ik won tijdens een soort bingo een gratis eco dolfijnen tour ter waarde van 125 dollar (doe de mens toch goed he).
Een hoogtepunt in de eerste week was zeker de Skydive op vrijdag de 13de. Met angst in mijn hele lichaam sprong ik op 16.000 feet uit een vliegtuig. Het was het zeker waard en vooral doordat het deels bewolkt was zodat ik door een wolk kon springen. Met een Canadees meisje, Jayde, dat ik op dag 2 leerde kennen ben ik verder gaan reizen vanaf daar. Omdat de Stray bus (waar we een ticket voor hadden) niet vertrok tot een paar dagen later zijn we vanaf Paihia al liftend naar Raglan gegaan. In Raglan had Jayde een Canadese vriendin wonen die als surf instructrice ons lessen gaf. Omdat zij ook nog een paar dagen vrij had konden we met haar auto een roadtrip maken. Het was even wennen om aan de verkeerde kant van de weg te rijden met alles in de auto gespiegeld, maar het echt waard. Al rijdend krijg je een geweldige beleving van het landschap. Via Rotorua (waar allerlei hotpools en geisers te zien zijn) en een aantal Maori (NZ oudste inwoners) homestay kwam ik terecht in Tongariro National park. Dit park staat ook bekend om het feit dat Lord of the Rings daar deels gefilmd is (Mt. Doom). Hier een prachtige trek gedaan van 23km. Voordat ik met de ferry naar het Zuidereiland vertrok heb ik nog een dag doorgebracht in Wellington (leukere en kleine stad vergeleken met Auckland). Na een late avond stappen was het rennen naar de ferry in de ochtend, en kwam ik brak aan in het zuiden.
Hier twee basic nachten doorgebracht in Abel Tasman National park aan de westkust waar er veel prachtige wandelroutes zijn. Maar wat echt geweldig was, was het Franz Josef glacier gebied. Hier zo’n bijzondere dag gehad door de glacier te beklimmen. Met de helikopter de glacier eerst opgegaan en de dag afgesloten in de spa.
Vanaf Queenstown heb ik de afgelopen week een coole roadtrip gedaan met een klein groepje naar verschillende gave plekken: Milford Sound (hoeveelheid regen als in de Amazone), Deep South en Christchurch. Nu ben ik terug in Queenstown waar ik de hele week inclusief mijn verjaardag zal doorbrengen met een leuke groep mensen. En vanochtend kreeg ik het bericht dat ik als verjaardagscadeau een bungeejump krijg (thanks lieve meiden, jullie zijn de beste vriendinnen!). Dus zondag zal ik mijzelf (ter ere van mijn 23ste verjaardag) met een elastiek van een 143m platform afgooien, haha.

Be continued… en foto’s op facebook.
Liefs,

Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone Eva

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 3046

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 29 Augustus 2015

Around the world trip

Landen bezocht: