Maleisië deel 2 en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu Maleisië deel 2 en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu

Maleisië deel 2 en Singapore

Door: Simone Langejan

Blijf op de hoogte en volg Simone Eva

10 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Modern, schoon en alles volgens de regels: Singapore is het tegenovergestelde van andere Aziatische landen. Een metropool met een bruisend stadsleven. Maar voordat ik hier kwam even terug naar vorige week:

Na oud&nieuw ben ik doorgereisd naar de bergen van Cameron Highlands. Gelukkig was het weer beter dus konden er zonder probleem jungle tochten gedaan worden. Toch onderweg veel schade gezien van de landslides en regen van afgelopen tijd. Ik heb samen met een groep 1 dag een tocht gedaan inclusief gids. Wij klommen naar een punt van 2000 meter en konden daarna bij de theeplantages verse thee van het land drinken. Met een kleiner groepje heb ik nog twee dagen zelf trekkingen gedaan, waarvoor we ook een stuk moesten liften. Bij de locals achterop in de bak van de jeep: gezellig tussen de spullen en dieren.

Na drie dagen ben ik doorgereisd, opnieuw naar Kuala Lumpur waar ik door nieuwe vrienden (die daar wonen) mee werd genomen voor een dagje uit. Zij doen alles per auto dus ik werd overal heen gereden en 's avonds zijn we met zijn allen uitgegaan. Ik heb altijd gedacht dat ik niet goed tegen de drank kan maar Aziaten die vallen na een paar drankjes echt om: rode ogen en sommige zelfs opgezwollen gezichten. Klinkt heel erg maar het is vooral vrij hilarisch.
Via Kuala Lumpur ben ik terecht gekomen in Melaka, een UNESCO world heritage dorp met veel Portugese en Nederlandse geschiedenis. Dit is goed te zien aan gebouwen als het Stadhuys, Jonker street en een werkelijke windmolen. Alles is op loopafstand dus ik heb hier een relaxte dag gehad met goed weer.
Via Melaka heb ik de bus genomen naar Singapore, waarvan je bijna vergeet dat het een echt land in plaats van een stad is, totdat je 1.5 uur bij de grensovergang en douane in de rij staat.
Nu ben ik dus hier in Singapore waar ik fijn kan verblijven bij een expat familie die ik weer ken via thuis, zij wonen in het centrum en hier wordt goed voor me gezorgd. Ze hadden zelfs hagelslag bij het ontbijt, haha. Vandaag gaan we naar Sentosa (het kleine eiland onder Singapore) en vanavond nemen ze mee naar de Holland Club (de place to be voor alle expats).
Genoeg voor nu, mijn volgende verslag zal ergens vanuit Indonesië zijn: maandag vlieg ik naar Jakarta!!
Voor foto's: op facebook heb ik album aangemaakt, werkt toch handiger dan deze website.

Liefs,
Simone

  • 10 Januari 2015 - 21:00

    Wim Langejan:

    Leuke blog, meis. Oma loopt nog steeds te glunderen dat ze met je geskyped heeft. Vond ze geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone Eva

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 3058

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 29 Augustus 2015

Around the world trip

Landen bezocht: