Maleisië, deel 1 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu Maleisië, deel 1 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Simone Eva Langejan - WaarBenJij.nu

Maleisië, deel 1

Door: Simone Langejan

Blijf op de hoogte en volg Simone Eva

01 Januari 2015 | Maleisië, George Town

Tadaa, de eerste blog. Het nieuwe jaar met goede voornemens (waaronder deze blog bijhouden;)). Tot op heden nog weinig tijd gehad door alle leuke en interessante dingen en plekken! Nadat ik afgelopen zaterdag vertrok vanuit Amsterdam vloog ik naar Kuala Lumpur. Ik kwam hier zondagochtend heel vroeg aan en ben vervolgens naar mijn hostel gegaan met de trein. Hier even kort geslapen en toen lekker de stad ingegaan. Kuala Lumpur is echt een hele diverse stad met een gaaf oud centrum maar ook veel moderne gebouwen, waaronder de KL tower en de Petronas Towers met een gigantische mall eronder. Overal zijn scooters, stalletjes met heerlijk eten en allerlei kleine winkeltjes.
Ondanks al het slechte weer van afgelopen tijd was het goed weer. Omdat ik vanaf Kuala Lumpur doorvlieg naar Jakarta besloot ik de volgende dag de bus te nemen naar een eiland. Ik ben naar Penang gereisd, en via een gigantische brug het eiland Pulau Pinang opgegaan naar het stadje George Town. Dit is een klein stadje op het eiland met superleuke gekleurde huisjes, hostels en het strand. Ik kwam in een heel fijn hostel terecht met heel veel gezellige mensen. Al vrij snel hadden we een gezellige groep mensen met wie ik de afgelopen dagen heb rondgescooterd over het eiland, jungle tochten heb gedaan en op het strand gelegen. En gisteren een verrassende oud en nieuw gehad. Er was namelijk wel vuurwerk maar geen countdown. Gelukkig hebben we het zelf goed gevierd met karaoke (asians love karaoke). Morgen ga ik door naar de Cameron Highlands (gebergte) waar hele mooie theeplantages zijn en je verschillende trekkings kan doen.

Ik zal er zo nog wat foto's uploaden en verder komen er foto's op facebook.

Voor nu veel liefs,

Simone

  • 01 Januari 2015 - 13:42

    Miriam:

    Leuk lieverd om wat te lezen xxx

  • 01 Januari 2015 - 13:52

    Rosemarie:

    He Siemie! Leuk om zo wat van je te lezen, klinkt allemaal erg goed!! Genieten geblazen dus voor je he! En wat goed dat je meteen al wat mensen hebt ontmoet, zag een leuke tarzan foto van je voorbij komen!
    Ben benieuwd naar de verdere foto's!! dikke kussen

  • 01 Januari 2015 - 18:37

    Wim:

    Leuk meis!

  • 01 Januari 2015 - 22:48

    Ko En Aly:

    Leuk Simone, we gaan je volgen en zien je in Lima. Veel plezier en geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone Eva

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 3062

Voorgaande reizen:

27 December 2014 - 29 Augustus 2015

Around the world trip

Landen bezocht: